Aktualności
Komunikat Podkomisji
29.05.2017
24 maja 2017 r. w Wojskowej Akademii Technicznej odbyła się prezentacja najnowszych wyników badań aerodynamicznych i wytrzymałościowych.

W dniu 24 maja 2017 r.  pracownicy Wojskowej Akademii Technicznej i Uniwersytetu w Akron (USA) w obecności gości z Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych i Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej zaprezentowali najnowsze wyniki badań aerodynamicznych i wytrzymałościowych dotyczących przypadku hipotetycznego uderzenia skrzydła Tu-154 M w brzozę.

Wyniki badań jednoznacznie dowodzą, że nie jest możliwym, aby skrzydło samolotu Tu-154M zostało przecięte przez brzozę, którą poprzednie komisje wskazały jako przyczynę zniszczenia skrzydła. Warto dodać, że  drewno brzozy użyte miało większą wytrzymałość od drzewa rzeczywistego,  ponieważ było pozbawione sęków i gałęzi.

Należy podkreślić, co jest bardzo istotne, że badania te opierały się na modelu skrzydła, którego wymiary zostały zdjęte ze skrzydła bliźniaczego samolotu Tu-154M nr 102. Fakt ten stanowi niewątpliwy atut prezentowanych badań, gdyż odtwarza rzeczywistość z 10 kwietnia 2010 roku ze 100% dokładnością.